Csorogács

Ha valamelyik bejegyzéshez van hozzáfűznivalód, esetleg szeretnéd felvenni velem a kapcsolatot, megteheted a csorogacs[kukac]gmail.co e-mail címen.

Előző élet, kollektív tudattalan vagy csupán véletlen?

2010.10.10. 21:12 :: Donor Libon

A címből talán sokan arra gondolnak, hogy a regressziós hipnózisnak egy speciális fajtájáról fogok írni, mikor a hipnotizőr az alanyt visszaviszi az "előző életébe". Ezt a csontot majd később rágom le újra, ez a bejegyzés egy előző hipnagóg hallucinációval kapcsolatos bejegyzés folytatása, merthogy új tapasztalataim vannak.

Sikerült új szavakat feljegyeznem ezekből a hipnagóg hallucinációkból, összesen hármat és egy teljes mondatot. A mondat így szól:
"Túlzott isteni autók köcsög"
Igen, ez egy egész teljes mondat, természetesen semmilyen értelmes jelentéssel nem bír (amit értelmezni tudnánk), ahogy az az előző ezzel kapcsolatos írásomban is volt.
Ugorjunk is gyorsan az új szavakra:

  • Kis Ócsán
  • Planikcsoki
  • Facskó

A Kis Ócsánnal kapcsolatban biztos vagyok benne, hogy egy személy neve, vagy beceneve. A planikcsokiról fogalmam nincs, nem emlékszem semmire. Legtöbbször azért nem emlékszek semmire a szavakon kívül, mert arra sem emlékszem, hogy felírtam őket a telefonomba, csak megtalálom őket reggel és beugrik, hogy valóban előző este írtam bele.

Itt kezd érdekessé válni a téma, és végre rátérek a bejegyzésem lényegére. Természetesen az utolsó szóról, a Facskóról van szó. Minden hipnagóg hallucinációban szerzett szót, vagy szóösszetételt beírok a keresőbe, de nem dobott ki eddig semmit. Így tettem a Facskónál is, ám nagy megdöbbenésemre rájöttem, hogy ez egy nagyon is létező kis szlovák faluról van szó (ami régen Magyarországhoz tartozott). Kizárt, hogy eddigi életem folyamán valaha is hallottam volna erről a 765 lelket számláló apró kis faluról. Itt merül a címben megfogalmazott kérdés. Előző élet, kollektív tudattalan vagy csupán véletlen? Előző életem (később írok a témáról) egyik emlékéhez tudtam hozzáférni, megcsapoltam valamilyen módon a kollektív tudattalant, vagy csupán egy véletlen halandzsaszó, amit az agyam hozott létre? A Facskó egy viszonylag ritka családnév is, így bárki mondhatja jogosan, hogy még ha egyetlen Facskót sem ismerek és nem is állok vagy álltam eggyel sem kapcsolatban, valahol biztos olvastam, vagy hallottam ezt a családnevet, ezért jelent meg a hipnagóg hallucináció közben.
Ezt azért nem tartom valószínűnek, mert a többi ilyen "halandzsaszó" vagy értelmetlennek tűnő szóösszetételre semmilyen találatot nem adott a kereső. Ha azokat nem elfeledett emlékemből halásztam elő, miért lenne kivétel ez az egy szó? Persze itt saját magamat is megcáfolom, hiszen ha valóban volt előző életem és onnan származik a szó, az is valamilyen szinten elfeledett emlék.

Sajnos most nem fogok tudni értelmes és logikus magyarázatot adni a fantáziámat megmozgató jelenségre, remélem később meg tudom magyarázni. Egy regressziós hipnózis esetlegesen alátámaszthatná az előző életes elméletemet, de annak is örülnék, ha valamilyen módon sikerült megcsapolnom a kollektív tudattalant, hiszen ha egyszer sikerült, akkor sikerülhet máskor is.

Szólj hozzá!

Címkék: reinkarnáció hallucináció kollektív tudattalan hipnagóg

A bejegyzés trackback címe:

https://csorogacs.blog.hu/api/trackback/id/tr792361347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása